?️ Emoji Investigator ™

questionable content, possibly linked ? ? ?

Category: Entity (Page 1 of 8)

Entity: Hi Techwon

An entity.

Distributed autonomous corporations

The Economist, 2014:

Imagine a corporation that engages in economic activity without guidance or direction from humans. Programmed with a mission statement—maximize profit for shareholders from the sale of widgets, for example—the corporation could own capital, enter contracts, and employ robots. People could even be hired for more creative tasks. Such an entity would live on the Internet, distributed across thousands or millions of nodes (stakeholders who host the DAC on their computer).

Entity: Liquid Dream

Liquid Dream is the brother AI to Plastic Motherhood.

50 Cent Party

China’s 50 Cent Party (named from the 0.5 yuan payment per posting) trains and employs tens of thousands of online commentators to promote the PRC party line and control public opinion on microblogs, bulletin board systems, and chatrooms.

Internet Water Army Wikipedia page.

More at the 50 Cent Party page.

human_actor [entity]

`human_actor` entity definition.

TimeWarner Journalistic Integrity

Direct link to statement.

Partial excerpt:

Editorial Policy

At CNN, integrity and accuracy are of the utmost importance to the brand, and systems are in place to maintain them. For example, stories are thoroughly reviewed by producers and particularly sensitive stories are reviewed further by a team of senior editors, standards and practices specialists, and lawyers before they are broadcast.

Homeland (tv series) sock-puppet clip

Office of Policy Coordination:

Entity: GAFA / GAFAM / BATX / NATU

This is basically a pre-figuration of the Four Providers, if you ask me. French wikipedia web geants page:

“GAFA ou GAFAM, acronyme constitué des géants les plus connus (Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft) ; ou encore chinois et surnommés BATX pour Baidu, Alibaba, Tencent et Xiaomi ; ou bien les Natu (Netflix, Airbnb, Tesla, Uber).”

The Moscow Times

Some random website says:

“The English-language newspaper The Moscow Times, which is distributed for free in Moscow, and owned by the Finnish media company Sanoma, is also fully independent of the Kremlin, but it reaches almost exclusively English-speaking expats and tourists.”

According to Wikipedia, that information is out of date:

“In 2015, Sanoma sold MoscowTimes LLC to Demyan Kudryavtsev, a former director of Kommersant.[12][13][14]

In 2017 The paper version stopped. The last paper number appeared on July 6.[15].

In July 2017 the ownership changed to a foundation based in the Netherlands.[16][17]”

Their about page doesn’t give much more information.

Page 1 of 8

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén